Inbjudan Baskarps Race

2019-07-06 i Allmänt

Inbjudan från Sveduddens båtklubb

I år testar vi i Sveduddens båtklubb en ny variant av vår anrika kappsegling ”Visingsö runt”. I ett försök att förnya oss lägger vi Visingsö runt i malpåse något år och arrangerar i stället Baskarp Race lördagen den 10 augusti. Det blir en något kortare segling på en triangelbana om 10-15 distansminuter och seglingen genomförs med individuell start och respitberäkning enligt s.k. Omvänd lys. Det innebär att första båt i mål vinner tävlingen. På så sätt hoppas vi göra tävlingen mera intressant och spännande för både seglarna och  publiken. Se bifogad informationsaffisch som jag ber Dig sprida till medlemmarna i er förening.

På lördagskvällen anordnar vi som vanligt en trevlig fest för deltagande seglarna och andra intresserade. Separat anmälan krävs för deltagande i festen. Se för övrigt bifogad informationsbroschyr!

Välkomna till Baskarp Race och efterföljande fest i Svedåns hamn den 10 augusti.

Med vänlig hälsning

Inbj Baskarp race 2019.pdf