Götakanalbolaget

2015-02-10 i Allmänt

Ingen insjöbåtsrabatt längre!!!!

En del har kanske uppmärksammat att Götakanalbolaget tagit bort insjörabatten för oss som har båt i Vättern och vill ut till ost- eller västkusten. Kanalbolaget motiverar det med att de vill ha enhetligt pris för alla och att det förenklar för alla. Kanalbolaget hävdar att det är en marginell ökning för de som nyttjar den s.k lågsäsongen, dvs inna och efter semestertid. Däremot så är blir det mycket dyrare under högsäsong. MSK har ställt sig bakom ett upprop mot detta som Jönköping segelsällskap startat. Likaså kommer ett reportage i nästa nummer av båtliv om detta. Min uppfattning är att insjöbåtar på kanalen i år kommer att bli mycket få. Gå gärna in på kanalbolagets hemsida och se vad det kostar för dig.

Jan Lindblom