Ni som skall ut på Göta kanal i år

2014-04-10 i Allmänt

Från och med i år så är det nya regler som gäller när vi skall köpa kanalbiljetter med 40% rabatt. MSK har även i år ett avtal med Kanalbolaget.

Erbjudandet gäller för tur- och returbiljetter på Göta kanals delsträckor. Erbjudandet gäller endast då samtliga fyra kriterier är uppfyllda:
  1. Båtklubben ska ha ett avtal med AB Göta kanalbolag gällande insjöbåtsrabatt.
  2. Medlemmen i båtklubben måste ha en egen båtplats i klubben.
  3. Bokning och betalning av Göta kanalbiljetten måste göras på Göta kanals speciella sida för insjöbåtar; http://avtal.gotakanal.se/batklubb med lösenordet.
  4. Signerat intyg måste uppvisas vid ankomst till första slussen på Göta kanal.
För köp av övriga biljettyper och allmän information om att gå Göta kanal med fritidsbåt hänvisar vi till www.gotakanal.se.
För att få det lösenord som behövs för att kunna köpa rabatterad biljett samt för att få det intyg som krävs från båtklubben måste ni kontakta kontakta mig, Jan Lindblom.
Enligt Kanalbolagets nya regler så är det endast jag, som får lämna ut lösenordet och signera intygen. Så jag ber er att var i god tid om ni skall köpa biljetter så att det inte blir panik pga att jag är ex.v bortrest.