Ska vi gå med i ÖBF/SBU?

2014-01-19 i Allmänt

Det finns en liggande motion som föreslår att MSK skall gå med i ÖBF/SBU. Bakgrunden är att MSK har under lång tid varit missnöjda med SSF i de avgifter som vi betalar till SSF och det som vi får tillbaka.

I arbetet att handlägga motionen till nästa medlemsmöte bjöd styrelsen in ÖBF till styrelsemötet den 13/1 för att få information.

Om vi beslutar att gå med i ÖBF/SBU så anser styrelsen att vi skall gå ur SSF, annars kommer MSK att vara dubbelanslutna med avgifter till både ÖBF/SBU och SSF.

Styrelsen ser fördelar med att ansluta sig till ÖBF/SBU. Frågor som kommer upp är hur hanterar vi aktiviteter att arrangera segeltävlingar, saktionerade av SSF, medlemmar som önskar delta i segeltävlingar utanför klubben osv.

Vi vill att ni medlemmar i sann demokratisk anda tycker till om detta, helst skriftligen via mejl till styrelsen.

För att få mer information kan ni titta på www.öbf.se, www.batunionen.se och www.ssf.se.