ARBETSGRUPPER

2013-04-14 i Allmänt

Äntligen nalkas ännu en sommar och verksamheten börjar komma igång på vårt klubbområde. Det är en skön känsla att se båtarna göras redo inför sommarens äventyr och höra allas förhoppningar inför båtsommaren.

Det är dock inte bara våra båtar som behöver tillsyn, det behöver även vår fina anläggning.
Som medlem har man ansvar för att våra klubbinventarier får den tillsyn som krävs och medlems bidrag till det är 6 timmar i arbetsplikt.

För att underlätta för medlemmarna finns ni indelade i arbetsgrupper och det är medlems ansvar att utföra och rapportera utfört arbete.

Varje arbetsgrupp har en kontaktperson och en sammankallande person som enkelt kan kontaktas för att erhålla arbetsuppgifter och avrapportera utfört arbete. Vilken arbetsgrupp ni tillhör och tidrapporter finns att tillgå i arbetspärmen som finns i klubbhuset. Utebliven arbetsplikt debiteras med 150 kronor/timme.

Det är vi som medlemmar som ansvarar för att vår fina klubb får den skötsel som den förtjänar.

Med vänlig hälsning styrelsen.